Zelf je mail instellen na het overzetten van een website.

Zelf je mail instellen na het overzetten van een website.

Deze post delen

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter

Zelf je mail instellen na het overzetten van een website.

Op het moment dat wij of een andere partij uw website overzetten moet de mail van jouw bedrijf opnieuw gekoppeld worden. Vaak heb je dit nog niet eerder gedaan of is het al weer even geleden. Daarom kun je aan de hand van dit stappenplan zelf heel simpel jouw mail instellen. Mocht je hier nog hulp bij willen, kunnen wij je hier telefonisch bij helpen als één van onze gratis diensten. Het onderwerp van deze blog: Zelf je mail instellen na het overzetten van een website.

Stap 1 – Aanmaken nieuw account.

Open Outlook. Je zult nu in het startscherm terechtkomen waar je Postvak In verschijnt. Linksboven in het scherm zie je in het menu Bestand staan. Klik op bestand, vervolgens zie je onder accountgegevens een mogelijkheid ‘’+ Account toevoegen’’. Bekijk de afbeelding hieronder.

image
Account toevoegen

Stap 2 – Jouw mail toevoegen.

In het slot van Stap 1 staat dat je nu jouw e-mailadres moet invoeren. Dit is simpelweg het info@jouwbedrijf.nl wat normaliter ook je mailadres is. Klik hierna op ‘’Verbinding maken’’. Je zult nu moeten kiezen welke mailvorm je gaat instellen. Wij kiezen hier voor IMAP.

Stap 3 – Invoeren gegevens IMAP mail.

Nu zijn we bij een van de laatste stappen aangekomen. Zowel bij inkomende als uitgaande mail voer je bij server je domeinnaam.nl in (zonder www. ervoor). De poort bij inkomende mail is ‘’993’’ en bij uitgaande mail ‘’465’’. Bij beide mailservers zet je de versleutelingsmethode ‘’SSL/TLS’’ aan. Vervolgens klik je op ‘’Volgende’’. Hierop moet je als laatste stap inloggen met het wachtwoord, die je van Stimulon gekregen hebt. Vervolgens druk je op ‘’Verbinding maken’’ en is het een kwestie van een paar minuten wachten. Hierna is je mail geïnstalleerd.

Een goede tip is om meteen je mailaccount te testen. Stuur een testmail naar een ander account en stuur met dit account ook een testmail terug. Zo weet je of je inkomende en uitgaande mail beiden werken. Mochten er nog vragen zijn, neem dan contact op met Stimulon.

afbeelding 2 mail zelf instellen
De in te voeren gegevens.

Overig nieuws

Google mijn bedrijf kostenloos laten optimaliseren

Zorg dat jouw website zo goed mogelijk geoptimaliseerd is in Google met de hulp van Stimulon!

SEO Checklist

Zorg dat jouw website zo goed mogelijk geoptimaliseerd is met de SEO-checklist van Stimulon!