Wat doen jullie eigenlijk allemaal bij stimulon?

“Wat doen jullie eigenlijk allemaal bij stimulon?” is een vraag die ons de laatste tijd vaak wordt gesteld. Hoewel inmiddels wel bekend is dat we ‘iets met marketing’ doen, is het tijd om meer te vertellen over wat zich allemaal afspeelt in ons kantoor bij de oude sigarenfabriek in Reusel. Niet alleen omdat we graag vertellen over onze klanten waar we met toffe projecten bezig zijn, maar ook omdat er de laatste tijd veel is veranderd binnen onze aanpak en in onze werkzaamheden. Hoe we dat allemaal doen? Dat lees je in dit blog!

Het ontstaan van stimulon

Sinds de oprichting van Stimulon richten we ons op marketing, waarbij we in de beginjaren vooral bezig waren met het ontwerpen van logo’s, huisstijlen en websites. Ons onderscheidend vermogen ligt sinds de start in de duidelijke communicatie met onze klanten en partners. Door open en eerlijk te zijn scheppen we duidelijke verwachtingen, zo komen we er nu eenmaal het beste achter of we een match zijn. Het gaat er ons echt om dat je als klant geholpen wordt. We houden van een laagdrempelige benadering, zo vinden we het namelijk leuk om spontaan eens een bakje koffie te drinken bij een van onze klanten, al weten onze klanten de weg naar ons gezellige kantoor bij de KRL 1 ook steeds beter te vinden.

Binnen het team kunnen we het ontzettend goed met elkaar vinden. Naast de gezelligheid en de nodige dolletjes tussen het werk door zijn we eerlijk en kritisch naar elkaar. Dit zorgt ervoor dat we geen half werk leveren en met trots kijken naar ons werk. Met de diversiteit aan kennis en kunde gaan we altijd voor het beste resultaat. Dat doen we met passie en durf. Met ons team van creatievelingen beschikken we over de juiste middelen om jouw visie tot leven te brengen.

De diversiteit van onze werkzaamheden

In de basis zijn wij een marketingbureau voor bedrijven. Ze kunnen bij ons terecht voor het ontwerp van een logo of huisstijl, het maken van professioneel beeldmateriaal, het bouwen van een website of webshop, ondersteuning op het gebied van social media, of het opzetten van campagnes en evenementen.

Tegenwoordig merken we dat onze werkzaamheden nog beter tot hun recht komen als we voor een langere periode samenwerken met onze klanten. Dit komt met name doordat we ons dan stap voor stap kunnen focussen op de verschillende doelen die we samen met onze klanten stellen. Afhankelijk van de vraag kunnen we op deze manier makkelijk prioriteiten stellen. Op deze manier beginnen we met een solide basis die vanaf de start van de samenwerking wordt verstevigd. Wanneer er stappen worden overgeslagen in de eerste fase is de kans groter dat essentiële onderdelen over het hoofd worden gezien.

Aan de hand van een duidelijke planning zorgen we ervoor dat de verwachtingen duidelijk zijn. Tegenwoordig zijn we regelmatig maandelijks betrokken bij het naleven van marketingstrategieën, de planning en de uitvoering ervan. Hierbij kun je denken aan het opstellen van een marketingstrategie, de bouw van een website of webshop, een specifieke marketingcampagne of de implementatie van een passende social media-strategie. Of je nu een gevestigd bedrijf bent dat vernieuwing zoekt, een start-up die wil groeien, of ergens daar tussenin zit, samen gaan we de uitdaging aan. We rollen geen standaardplannen uit, maar gaan samen aan de slag om jouw merk sterker te maken.

De diepere vraag

Na verloop van tijd ontdekten we dat er vaak meer achter een vraag schuilt dan op het eerste gezicht lijkt. Bijvoorbeeld, een bedrijf dat denkt behoefte te hebben aan een nieuwe website moet mogelijk eerst een stap terugzetten naar de basis. Door te kijken naar de doelen en uitdagingen kunnen we een gerichte marketingstrategie ontwikkelen. Het is van belang om te begrijpen waar een bedrijf naartoe wil in de toekomst. Voorbeelden hiervan zijn:

“We willen ons klantenbestand vergroten.”

“We willen meer rendement uit onze website.”

“We willen een nieuwe uitstraling voor ons bedrijf.”

“We hebben moeite met het werven van personeel.”

“We weten eigenlijk niet zo goed hoe we marketing functioneel in kunnen zetten.”

Vaak zijn deze specifieke vragen niet te beantwoorden met alleen een nieuwe site of een nieuw logo. Door een stap terug te zetten naar de basis, kunnen we er samen twee vooruit zetten. Dat heeft met allerlei factoren te maken. Hierin vinden we het belangrijk om het bedrijf goed te leren kennen en samen doelen te stellen, zodat we de visie van onze klanten begrijpen, dezelfde taal spreken en samen kunnen groeien.

De sleutel tot een succesvolle samenwerking

Wat wij belangrijk vinden in een duurzame relatie, is wederzijds begrip, transparantie en duidelijke verwachtingen. De kennis die wij nodig hebben voor een effectieve marketingstrategie ligt vaak bij de klant. Daarom is het essentieel voor ons om hun visie volledig te begrijpen en een klik te hebben voordat we naar een gewenst resultaat kunnen toewerken. Vanwege de diversiteit aan bedrijven met verschillende kernwaarden en doelstellingen blijft ons werk uitdagend. Samen met onze klanten stellen we een plan op, waarbij heldere communicatie en het uitspreken van verwachtingen een centrale rol spelen. Met onze klanten hebben we allemaal één ding gemeen: we gaan samen voor een sterk merk.

Meer uit onze koker