Zo wordt jouw ‘’Over-ons’’ pagina interessant om te lezen.

Zo wordt jouw ‘’Over-ons’’ pagina interessant om te lezen.

Deze post delen

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter

Bij elk bedrijf is de ‘’Over ons’’ pagina op de website vaak één van de pijnpunten. Want wat schrijf je nu precies over jezelf dat niet arrogant overkomt, maar toch krachtig laat zien waar je voor staat? In dit artikel vertellen we meer over hoe deze pagina een krachtige bijdrage kan leveren aan jouw website.

Waarom een Over-ons pagina?

Veel mensen denken dat deze pagina niet veel bezocht wordt. Echter is deze pagina vaak belangrijk in het beslissingsproces. Waarom? Mensen zijn op zoek naar betrouwbaarheid, de vraag: Wie gaat mij iets leveren?

Op deze plek stel je jouw team voor en waar jouw bedrijf voor staat. Personen die een Over ons-pagina bezoeken zijn al geïnteresseerd in wat jij te bieden hebt, dus is dit de ideale plaats om ze tot klant te converteren. Daarom hieronder een aantal handige tips om jouw Over ons-pagina vorm te geven.

1. Bedenk wie de pagina gaat lezen.

Jouw prospects en huidige klanten, juist. Schrijf de pagina niet op wat jij graag wilt vertellen, maar naar waar jouw (potentiële) klanten naar zoeken wanneer ze met iemand in zee willen gaan. Draait de kernbehoefte bij jouw doelgroep om de laagste prijs? Leg uit wat jouw bedrijf zo voordelig maakt. Zit jouw bedrijf in de transport? Leg dan uit wat jouw van punt A naar B de beste keuze maakt.

Vaak heb je zelf voor ogen waarom jij beter bent dan de concurrent. Maar stel jezelf de vraag hoe je dit ook overbrengt op jouw doelgroep zonder arrogant over te komen. Je huidige klanten kunnen je hierbij helpen, zij hebben tenslotte voor jou gekozen.

2. Wees consequent in je schrijfstijl.

Spreek je jouw doelgroep aan met ‘u’ of ‘jij’. Schrijf je vanuit ‘ik’ of ‘ons’. Dit geldt niet alleen voor jouw Over ons-pagina, maar moet consequent zijn over de gehele website. Dit is ook weer afhankelijk van hoe zakelijk je wilt overkomen.

Laat ook telkens de kernvoordelen van jouw bedrijf centraal staan. Eén zin die afwijkt van waar jouw bedrijf voor staat creëert een heel ander beeld bij jouw doelgroep. Daarom is het zaak om eens te kijken naar de huidige tekst en te bedenken: Laat ik hiermee steeds hetzelfde idee terugkomen, of ben ik verwarring aan het creëren.

Naast je schrijfstijl is ook het beeldgebruik belangrijk. Ben je een informeel bedrijf? Gebruik dan geen statische portretfoto’s maar straal warmte uit. Beeld draagt sterk bij aan de beeldvorming van een bezoeker, maar dan moet het wel overeenkomen met de gewenste uitstraling.

3. Maak gebruik van jouw USP’s.

Zoals we hierboven al kort beschreven hebben we het gehad over kernvoordelen van jouw bedrijf (USP’s). Deze vertel je het beste in de vorm van een verhaal. Hoe heeft jouw bedrijf zich tot deze kernvoordelen ontwikkeld? Beschrijf dit niet puntsgewijs, dit ziet er heel statisch uit en trekt niet de aandacht van een bezoeker.

Wees ook niet bang om met voorbeelden te komen. Bezoekers zijn vaak op zoek naar bevestiging van het beeld dat je ze schetst, geef ze die bevestiging dan ook in de meest krachtige vorm: voorbeelden van eerdere projecten.

4. Voeg een Call-to-Action toe.

Zeker niet onbelangrijk, je wilt dat (potentiële) klanten contact met je zoeken! De bezoeker heeft nu kunnen lezen wat jouw bedrijf uniek maakt en waarom ze voor jouw moeten kiezen. Geef ze deze kans ook meteen door een contactbutton in te stellen die linkt naar jouw contactpagina of offerteaanvraag.

Mocht je nu een vraag hebben over extra tips, of wil je hulp bij het schrijven van jouw Over ons-pagina? Neem dan contact met ons op zodat we hier samen naar kunnen kijken.

Overig nieuws

Google mijn bedrijf kostenloos laten optimaliseren

Zorg dat jouw website zo goed mogelijk geoptimaliseerd is in Google met de hulp van Stimulon!

SEO Checklist

Zorg dat jouw website zo goed mogelijk geoptimaliseerd is met de SEO-checklist van Stimulon!