Ongeveer één week nadat de winkels weer ‘’zoals normaal’’ hun deuren mogen openen, komen wij op bezoek in de mancave van de heren van Denim Sports Bar. ‘’Ondanks dat winkelen op afspraak goed werd ervaren, is het toch wel lekker om ons concept nu volledig te kunnen uitdragen.’’
De eerste weken van de mancave
Op het eerste gezicht is het geen match: Tijdsloten van 60 minuten in combinatie met een vers gemalen kop koffie en rustig verschillende stijlen proberen. ‘’Het is natuurlijk niet de start waar je van droomt, maar gelukkig was iedereen heel enthousiast’’, zegt Remo. ‘’En we hadden toch ruim de tijd om iedereen één op één te kunnen adviseren, niemand is in alle haast uit de winkel vertrokken’’, vult Rick aan.
Toch kan het kopje koffie nu een stuk relaxter aangeboden worden. ‘’De maatregelen worden natuurlijk goed nageleefd in de winkel, alleen nu is het voor een man die even een uurtje over heeft lekker om gewoon binnen te kunnen stappen.’’ De mogelijkheid om een afspraak te maken blijft er wel. ‘’Ja dat is wel onderdeel van het concept. Het persoonlijk advies kunnen geven gaat natuurlijk heel makkelijk als we een afspraak kunnen inplannen, zeker omdat je vooraf kunt aangeven welke stijlen je gaaf vindt.’’
Een verfrissende winkelervaring
De boodschap is vanaf moment één duidelijk zodra je binnenloopt: Kijk rustig rond, probeer verschillende kledingstijlen en neem plaats aan de bar voor sport of koffie als je tijd hebt. ‘’Winkelen voor mannen en vrouwen is toch wel een compleet andere ervaring. Kies een willekeurige winkelstraat en je zult een man met kleding tassen op een bankje zien zitten,’’ lacht Remo. ‘’Wij hebben geprobeerd om een winkelbeleving te creëren waar mannen het relaxt vinden om te komen en waar zij zich op hun gemak voelen.’’
Daar past de combinatie met sport en een bar natuurlijk perfect bij. ‘’Je loopt bij ons binnen, en terwijl wij de kleding in jouw favoriete stijl voorstellen kun jij rustig naar sport kijken op tv. Wil je zelf rustig rondkijken, dan zijn wij de laatste die vervelend achter je aan gaan lopen om te zeggen hoe leuk alles staat. Daar wordt geen enkele man vrolijk van, dus we laten je lekker je gang gaan en voor advies springen we graag bij,’’ zegt Rick.
De samenwerking
Rick en Remo kennen elkaar al jaren, ook als collega’s. Qua kledingkeuze is het soms oppassen. ‘’We moeten inderdaad goed opletten dat we niet dezelfde kleding kopen ja,’’ lacht Rick. ‘’Toch zijn we gelukkig wel verschillend qua smaak, Remo draag vaker streetwear, fashion en uitgesproken items, terwijl ik een echte denim liefhebber ben in combinatie met neutrale kleuren.’’
Toekomst
Over de toekomst van Denim Sports Bar zijn beide heel duidelijk. ‘’Eerst moet Eersel ons leren kennen en andersom, daarom gaan we veel lokaal proberen samen te werken’’, vertelt Remo. Al snel kom De Kempen ter sprake. ‘’Wij zijn van mening dat we voor mannen echt een verschil kunnen maken door hen te laten winkelen op hun manier, zonder gladde verkopers. We hebben beiden al ervaring in de kledingwereld en hebben daarnaast veel vrienden en familie al fan kunnen maken van ons concept. Dit gaan we natuurlijk door trekken zodat elke man in de regio straks even binnenstapt om hun stijl te shoppen.’’
Daarnaast speelt de online wereld een belangrijke rol. ‘’Niet qua webshop, dat past niet bij ons. Wel zitten we heel erg kort op de nieuwste trends. We zijn beide actief op social media waar we snel nieuwe trends op kunnen pikken. Ook op onze eigen kanalen proberen we ons aanbod goed te laten zien, zodat je weet welke stijlen je kunt verwachten.’’