Branding

Samen met de branding van Stimulon naar een sterkere bedrijfsvoering.

Onderzoek doen naar waar jouw bedrijf verbeterd kan worden? Daar kun je ons nou echt enthousiast mee maken! Of het nu gaat om procesverbetering of een nieuw marketingplan, Stimulon analyseert waar de pijnpunten zich bevinden en waar we naar oplossingen kunnen werken. Branding met Stimulon helpt jouw bedrijf beter presteren!

Het voordeel van Stimulon is dat je na het adviesplan vaak alles in huis hebt. Een nieuwe website, gebruik van social media kanalen. Of misschien zelfs een nieuw logo of complete huisstijl. De mensen bij Stimulon kunnen je overal bij assisteren.

Bekijk ook:
Website | Social media | Bedrijfsreportage | Vormgeving 

Branding - Corporate story

Elk bedrijf vertelt zijn eigen verhaal. Tenminste, wil het onderscheidend zijn richting zijn doelgroep. Een corporate story wordt vaak doorvertelt door klanten en werknemers. Alleen is het vaak lastig om dit verhaal juist te formuleren. Dit is een voorbeeld waarbij Stimulon jou kan helpen. Welk beeld moeten klanten en medewerkers bij jou bedrijf hebben? En hoe ga je dit ook daadwerkelijk uitvoeren? Van planning tot aan uitvoering is Stimulon de ondersteunende partner.

Branding - Merkpositionering

‘’Mijn klanten hebben een andere indruk van mijn bedrijf dan ik wil uitstralen!’’. Dit hebben wij al vaak gehoord, en wij begrijpen het probleem. Want als jouw doelgroep en klanten niet het juiste beeld hebben van jouw bedrijf, loopt het vaak uit op een teleurstelling. Of net zo erg, niemand kent de voordelen die jij biedt en gaan daardoor naar de concurrent.

Daarom onderzoekt Stimulon waar jouw doelgroep behoefte aan heeft. Hierna doen we intern onderzoek naar de sterke en verbeterpunten van jouw bedrijf. Hierop gaan we ons plan verder uitwerken. Tijdens het gehele traject komen we een aantal keer bij elkaar om de stand van zaken te bespreken. Uiteindelijk zullen wij ook de uitvoering van het plan verzorgen.

Hoe gaan we te werk?

Kennismakingsgesprek

Met een kop koffie gaan we een ochtend, middag of zelfs avond sparren over jouw bedrijf. Waar wil je naar toe en waar ondervind je hinder van. Dan gaan we inzoomen op het probleem zelf. Hierop kan Stimulon een eerste inschatting geven waar het onderzoek zich op gaat spitsen.

Bedrijfsonderzoek

Stimulon duikt volledig in jouw bedrijf. Aan de hand van waar het onderzoek zich op richt gaan wij analyseren waar de pijnpunten zich bevinden. Daarna koppelen we de resultaten terug voordat we beginnen aan het adviesplan.

Het adviesplan

Stimulon stelt een rapport op met de uitkomsten van het onderzoek en de aanpak van het probleem. Dit alles mondt uit in een stappenplan, wat jouw bedrijf samen met Stimulon zal doorlopen.

Meten is weten

Het adviesrapport gaat uit van de gedachte ‘’Missie, visie – doelstellingen – onderzoek – strategische keuzes’’. De strategische keuzes dienen ook gemonitord te worden om daadwerkelijk te kijken of het plan van aanpak werkt.